Το διεθνές επιστημονικό περιοδικό IJRES δημοσιεύεσαι τα πορίσματα έρευνας που διεξήχθη από την εταιρείας μας, σε θέματα που αφορούν της διαδικτυακή προώθηση προϊόντων εναλλακτικού τουρισμού.
Πριν 5 χρόνια η εταιρεία μας ξεκίνησε επιστημονική έρευνα με στόχο να προσδιορίσει τις καλύτερες πρακτικές για την προώθηση εναλλακτικού τουρισμού στο διαδίκτυο. Η έρευνα ολοκληρώθηκε με επιτυχία από τον Δρ. Χαλβατζάρα Δημήτρη και την καθηγήτρια πληροφορικής Κατερίνα Καμπαση. Η επιστημονική της αξία και η σημαντικότητα των ευρημάτων της προκάλεσε το επιστημονικό ενδιαφέρον καθώς στο παρελθόν παρουσιάστηκαν τμήματα της σε δύο διεθνή επιστημονικά συνέδρια.
Το ποιο σημαντικό όμως είναι ότι πριν από λίγους μήνες η μελέτη, που ολοκληρώθηκε μέσα από αυτή την έρευνα, μετά από κρίση επιστημονικής επιτροπής δημοσιεύτηκε στο διεθνές επιστημονικό περιοδικό IJRES.
Και τώρα λίγα λόγια για την ιστορία αυτής της έρευνας.
Η εταιρεία SOFAR έχει μια ιδιαίτερη ευαισθησία όσον αφορά την σχεδιάση website, καθώς δεν χρησιμοποιεί ως γνώμονα τις προτιμήσεις και τις πεποιθήσεις του αφεντικό της οικογένεια του και των φίλων του αλλά τις ανάγκες που έχει ο κάθε άνθρωπος μέσα στον χώρο της διαδικτυακής πληροφοριακής αναζήτησης. Σε αυτό το πνεύμα όταν αναπτύχθηκε το 2008 το EcoZante ξεκίνησε μια εκτεταμένη έρευνα με στόχο να βελτιστοποιήσει τους τρόπους πλοήγησης και παρουσίασης της πληροφορίας (που χρησιμοποιούνται από το EcoZante).
Στα πλαίσια αυτής της έρευνας καταγράφηκε και αναλύθηκε η συμπεριφορά των επισκεπτών του website μέσα από ένα σύνολο 10.000 επισκεπτών.
Τα πορίσματα της ανάλυσης υπόδειξαν τους μηχανισμούς που οι επισκέπτες μπορούσαν ή προτιμούσαν να χρησιμοποιούν και τις τεχνολογίες που αποδείχτηκαν δυσλειτουργικές .
Στη συνέχεια, δρομολογήθηκε η επανασχεδίαση και ανακατασκευή του EcoZante βασιζόμενη πάντα στα θεωρητικά πορίσματα της έρευνας.
Βέβαια η εφαρμογή μιας θεωρίας δεν εγγυάται πάρα μόνο θεωρητικά αποτελέσματα .
Για να εξακριβωθεί σε ποιο βαθμό και αν οι θεωρητικές υποθέσεις ωφέλησαν την νέα σχεδίαση του EcoZante ακολούθησε ελεγχόμενο πείραμα αξιολόγησης. Στα πλαίσια του πειράματος έλαβαν μέρος 20 εθελοντές οι οποίοι χρησιμοποίησαν διάφορα website παρόμοια με το EcoZante (συμπεριλαμβανομένου και του τελευταίου) και στη συνέχεια τους ζητήθηκε να αξιολογήσουν διάφορους παράγοντες της εμπειρίας χρήσης που είχαν με το κάθε website.
Τα αποτελέσματα ήταν θριαμβευτικά
Το τελικό πείραμα απέδειξε ότι το EcoZante είναι από 50%-80% ποιο φιλικό, αποδοτικό και κατανοητό απέναντι στον άνθρωπο σε σχέση με άλλα αντίστοιχα website.
Για όποιον ενδιαφέρεται, μπορεί να αναγνώσει τη δημοσίευση (σε ηλεκτρονική μορφή) εδώ.